...........................
...............................................
...............................................

Jak si udržet dostatek energie

21. may 2016 at 0:44 | Melissa Kinsley |  healthy life
Dlouhé hodiny strávené prací, špatná strava a nedostatek odpočinku snižují tělesné zásoby živin a způsobují únavu. Dbáte-li na to, co prospěšné účinky pravidelného cvičení násobí a co je naopak ruší, zůstanete déle fit.

Vitalitu snižuje
Alkohol - Přemíra alkoholu ruší spánek. Pijte alkohol v bezpečném množství.
Kouření - Nikotin sice zpočátku mozek stimuluje, ale později začíná působit jako depresivum. Kouření zároveň zvyšuje spotřebu mikroživin v játrech, hlavně vitaminů řady B a vitaminu C. Kouření také představuje práci navíc pro antioxidanty, které pomáhají tělo detoxikovat.
Úzkost a stres - Zvykněte si konat každý den nějakou činnost, která vaši mysl odvede od problémů. Může to být cvičení, meditace, poslech hudby nebo zahradničení. Touto činností se zabývejte tak dlouho, dokud se neuvolníte.
Alergie - Únava je často jediným příznakem nesnášenlivosti potravin nebo alergie na určité jídlo. Je dobré vzít ji v úvahu při hledání přičin jinak nevysvětlitelné letargie.

Vitalitu podporuje
Spánek - Dobrý spánek nebo krátké zdřímnutí během dne pročistí mysl a zvýší hladinu energie.
Snídaně - Pokud nutíte své tělo, aby pracovalo celé dopoledne bez paliva, dostaví se únava a ospalost. K snídani jezde výživná jídla jako celozrnné obilniny, ovesnou kaši, čerstvé ovoce, jogurt apod.
Čerstvý vzduch - Kdž vás přepadne únava, může svižná procházka na čerstvém vzduchu vykonat zázraky.
Hluboké dýchání - Příjem kyslíku do těla vede k uvolňování a zvyšování hladiny energie.


Výběr Reader's Digest - copyright Reader's Digest Association Limited, London
Foods Thats Harm, Foods That Heal 1996
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement